INTRODUCERE
Asociatia Sindrom Down Bacău(ASDBC) este o organizație nongvernamentală, nonprofit, română, cu sediul în Bacău str.Lunca Bistritei, nr 26 A, punct de lucru Centrul Educational pentru persoane cu dizabilitate Inclusive Hub , înregistrată în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr. 11912/180/2007, CIF 22810709 își ia angajamentul de a lua toate măsurile necesare pentru protejarea datelor cu carcater personal ale beneficiarilor, voluntarilor și salariaților săi, cu respectarea tuturor reglementărilor în vigoare la nivel național și european. Prezentul document descrie cum vor fi implementate aceste măsuri.
Art. 1 SCOP, APLICABILITATE ȘI IMPLEMENTARE
1.1. Prezenta politică stabilește măsuri tehnice și organizatorice pentru îndeplinirea obligațiilor referitoare la securitatea și controlul sistemelor informatice, în vederea asigurării confidențialității datelor și informațiilor precum și pentru păstrarea în siguranță a acestora, în cadrul activității curente executate de angajații asociației. Prin cerințe minime de securitate este avut în vedere un complex de măsuri tehnice, informatice, organizatorice, logistice, proceduri și politici de securitate prin care să se asigure nivelul minim de securitate prevăzut în legislația națională și europeană.
1.2. Aceste reguli se aplică prelucrării datelor cu caracter personal prin sisteme electronice și prin mijloace de colectare pe suport fizic.
1.3. Asociația poate aduce adăugiri regulilor stipulate în prezenta politică prin proceduri și notificări care vor fi în concordanță cu prevederile de față și legislația aplicabilă, dacă este cazul.
1.4. Prezenta politică a intrat în vigoare începând cu data de 21 Martie 2019 și regulile prevăzute în cadrul său sunt obligatorii pentru asociație, precum și pentru orice salariat, voluntar sau prepus al acesteia. Prezenta politică este publicată pe site-ul web al asociației.
1.5. Prezenta politică abrogă și înlocuiește orice alte reguli, proceduri sau uzanțe anterioare, precum și orice documente folosite în scopul prelucrării datelor cu caracter personal, în măsura în care acestea din urmă prevăd drepturi limitate față de cele din prezenta politică.
1.6. În cazul în care există întrebări sau nelămuriri în ceea ce privește aplicabilitatea prezentei politici sau a oricărei părți din aceasta, precum și în cazul în care situații ivite în practică nu sunt suficient acoperite de regulile prevăzute în prezenta, oricare salariat sau prepus al asociației va solicita punctul de vedere al Responsabilului cu protecția datelor înainte de a proceda la prelucrarea datelor personale.
Art. 2 TEMEI PENTRU PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE. TERMENE ȘI CONDIȚII DE PĂSTRARE ALE DATELOR
2.1. Datele cu caracter personal vor fi colectate, folosite, transferate și procesate pentru unul dintre următoarele motive, diferențiate în funcție de natura datelor personale prelucrate, respectiv de natura relației persoanei fizice ale cărei date sunt prelucrate cu asociația: o obligație legală ce incumbă asociației și/sau persoanei fizice ale cărei date personale sunt prelucrate; un interes legitim al asociației; executarea unui contract sau pregătirea executării unui contract în care persoana ale cărei date sunt prelucrate este, fie parte, fie beneficiar; consimțământul informat al persoanei vizate, exprimat în scris, anterior prelucrării.
2.2. Categoriile de date cu caracter personal ce vor fi prelucrate de asociație sunt, în funcție de natura relației persoanelor vizate:
2.3. Datele cu caracter personal vor fi colectate având următoarele temeiuri juridice, în funcție de natura relației cu asociația a persoanei vizate și în funcție de tipul de date colectate: I. Beneficiari ai asociației:
I.1. Datele personale ale beneficiarilor care participă la programele și acțiunile organizate gratuit de asociație, cum ar fi numele, adresa, seria și numărul cărții de identitate, codul numeric personal vor fi prelucrate în vederea participării acestora la programele și acțiunile în care sunt implicați beneficiarii.
I.2 Datele speciale, precum cele privitoare la starea de sănătate, precum adeverințe și certificate care atestă starea de sănătate a beneficiarilor vor fi prelucrate în vederea asigurării că participarea la activități nu va influența negativ integritatea fizică și psihică a beneficiarilor în timpul desfășurării activităților, precum și pentru a demonstra eligibilitatea pentru activitățile derulate de Asociatia Sindrom Down Bacau.
Toate aceste date vor fi prelucrate în baza consimțământului informat, acordat pentru fiecare tip de date în parte, exprimat anterior prelucrării.
În cazul în care consimțământul nu se acordă pentru datele prevăzute la punctele I.1,
I.2 și I.3, respectivele persoane vizate nu pot participa la programele și activitățile organizate de Asociatia Sindrom Down Bacău.
I.4. Datele biometrice ale voluntarilor, precum imaginile foto/video, vor putea fi folosite de asociație pentru a fi postate în social media sau pe propria pagină web pentru a promova activitățile desfășurate de aceasta și pentru a promova cauzele susținute, inclusiv voluntariatul. Aceste date vor fi colectate și prelucrate în baza consimțământului informat, exprimat anterior prelucrării.
Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene (denumit în continuare Regulamentul GDPR), datele cu caracter personal vor fi păstrate pentru următoarele durate de timp, în funcție de categoria persoanelor vizate:
Art. 3 DECIZII AUTOMATE ȘI CREAREA DE PROFILURI
3.1. Asociația nu va solicita date personale prin intermediul site-ului web propriu și nu va distribui unități de informație de tipul cookies, clear GIFs, fișiere log sau alte asemenea.
3.2. Asociația nu va folosi niciun fel de program, cod sau algoritm care să producă decizii automate referitoare la persoanele vizate sau la vizitatorii propriului site web, sau să creeze profiluri.
Art. 4 TRANSFERUL DATELOR CU CARACTER PERSONAL CĂTRE TERȚE PĂRȚI
4.1. Datele personale ale beneficiarilor, pot fi transmise de asociație către finanțatorii proiectelor sau activităților organizate de aceasta. Datele astfel transmise nu vor putea fi folosite sub nici o formă în scopuri comerciale sau de marketing.
4.2. Datele cu caracter personal ale voluntarilor și beneficiarilor, colectate și prelucrate de asociație pot fi transmise către terțe părți dacă această obligație incumbă asociației printr-un act normativ, ca urmare a solicitării persoanei vizate sau la solicitarea unui entități publice, în vederea îndeplinirii atribuțiilor specifice care îi revin prin lege.
4.4. De asemenea, în vederea desfășurării în bune condiții a activităților organizate de asociație, aceasta poate transmite datele de contact ale voluntarilor și/sau beneficiarilor către unități hoteliere sau agenții de turism sau de operatori de transport naționali/internaționali, pentru a rezerva locuri de cazare sau bilete de transport ale căror costuri vor fi suportate de asociație în numele beneficiarilor sau voluntarilor respectivi.
4.3. Orice alt transfer al datelor cu caracter personal va putea fi efectuat de asociație doar în condițiile obținerii consimțământului expres, prealabil și în scris al persoanei vizate.
Art. 5 EXERCITAREA DREPTURILOR PERSOANELOR VIZATE
5.1. În vederea respectării drepturilor persoanelor vizate, asociația va publica pe site-ul propriu informări cu privire la aceste drepturi, astfel cum sunt acestea definite în Regulament, precum și informațiile prevăzute în art. 13 și, respectiv, art. 14 din Regulament.
5.2. Drepturile persoanelor vizate sunt:
Art. 6 DISPOZIȚII FINALE
6.1. Prezenta politică se publică pe site-ul asociației spre a fi consultată de orice persoană interesată.
6.2. Prezenta politică va fi adusă la cunoștința tuturor beneficiarilor, a reprezentanților legali ai beneficiarilor, precum și a oricăror voluntari, înainte de înscrierea la sau de începere a oricărei activități organizate de asociație. Orice persoană vizată va parcurge prezenta politică și va alege dacă dorește sau nu participarea în activitatea respectivă. În cazul în care va alege să participe, persoana vizată își va exprima acordul în scris, anterior prelucrării datelor. În cazul în care o persoană vizată are nelămuriri în ceea ce privește prezenta politică, aceasta va cere sprijinul asociației, printr-un email, la adresa gabriela_otelita@yahoo.com.
Adoptată azi, Reprezentant legal,
21. 03.2019 Gabriela Oteliță
©2023 ASD Bacău All Rights Reserved.